cover

PM

                                             

PM Uppsala Floorball Cup 2016

Vi kommer här löpande att lägga ut info om cupen

Cupen startar den 29/4   kl 14.00

Cupen avslutas den 1/5  ca kl 19.00

För samtliga lag planeras minst 4 st matcher/lag (dock kan ej matchantalet garanteras om det sker avhopp efter det att turneringen lottats)

Incheckning När ni kommer till Uppsala och turneringen ska ni omgående anmäla er i vår information/tävlingskansli (öppnar kl 08.00 den 1/5) som finns i Fyrishov Idrottsgatan 2, 753 33 Uppsala .  Detta gäller samtliga lag, och ska ske innan ni checkar in på ert  boende samt senast 60 minuter innan lagets första match. Vid incheckningen är er sista chans att betala era avgifter. Vid incheckningen kommer ni att få era deltagarkort. För att förenkla er incheckning i turneringen:  Om ni inte redan fått en bekräftelse på era inbetalningar  till cupen av oss, så måste ni ta med kvitton på dessa inbetalningar för uppvisande under er incheckning

Information/tävlingskansli Telefon till vår information/incheckning och dess ansvariga:  072-2395206 och 072-5424995

Telefonerna slås på den 29/4 kl 11.00
Spelarenor

Spelhallar: I första hand Fyrishov ( 5 planer) adressIdrottsgatan 2, 753 33 Uppsala  :     

Matchtid 2 x 15 minuter i alla klasser

 

Logi
Logierna (som är Celsiusskolan i första hand , Björkgatan 8, 754 35 Uppsala)  på hårt underlag öppnar den 29/4   kl 17.00 och stänger den 1/5 kl 16.00. OBS! att när ni lämnar ert klassrum så måste er städning godkännas av ansvarig vakt. Godkänns inte er städning och detta inte åtgärdas, alternativt att ni lämnar klassrummet utan städning så kommer laget debiteras 1000 kr. Se mer info och adresser till logierna under rubrik: " Här bor vi ". I klassrummen får madrasserna max vara 90 cm breda
Duschar Det finns enbart i hallarna vi spelar i ( ej på skolorna )

 

Deltagarkort Följande måltider ingår i deltagarkorten för 740 kr  29/4 middag, 30/4 frukost, lunch, middag, 1/5 frukost, lunch.  

Återbetalning av deltagarkort:
Mot uppvisande av läkarintyg återbetalas 400 kr / deltagarkort
Vid avhopp: återbetalas aldrig anmälningsavgiften oavsätt när den sker.

 

Mat Samtliga måltider serveras  i Celsiusskolan Björkgatan 8, 754 35 Uppsala
Tiderna för maten enligt följande:
 
  29/4 Middag  16.00 - 20.00 
   30/4 Frukost 06.30 - 10.00
  30/4  Lunch 11.00 - 15.00
  30/4  Middag 16.00 - 20.00
  1/5  Frukost kl 06.30 - 10.00
  1/5  Lunch 11.00 - 15.00  

Separata luncher och middagar kostar 85 kr / pers och måltid , frukost 60 kr / pers och måltid

Allergier Ni som har någon form av allergi och ska äta vår mat måste snarast anmäla detta till oss.

Försäljning Försäljning av godis, korv, läsk m.m kommer att finnas i Fyrishov och på  och på Celsiusskolan

Turneringsansvariga Övergripande ansvar ( inkl tävlingsledare ) : Mats Andreason tfn 070-2430040

Tävlingsledare:Mats Andreason
Tävlingskommitte: Aarre Hietanen,   Erik Alm , Mats Andreason

Dispenser Samtliga ungdomslag upp till och med pojkar i HJ 18 klassen och flickor födda 1998 har rätt att använda sig av TVÅ överåriga spelare/match. Den/de spelarna får endast vara ett år för gamla för sin klass. Inga övriga dispenser tillåts.

Uppvärmningsbollar Samtliga lag måste ta med sig egna uppvärmningsbollar. OBS! uppvärmning på matcharenan endast om spelschemat tillåter det.

Sjukvård
Finns  endast i Fyrishov

Avhopp från turneringen:
Ingen återbetalning kommer att göras till avhoppande lag, detta gäller även deltagarkort, logi och eventuell mat m.m. Eventuella avhoppande lag som ej betalat anm. avgift, deltagarkort logi o mat .m.m , kommer att faktureras avgiften. Lag som dras sig ur turneringen efter att lottningen är fastställd och utlagd på Internet får dessutom betala böter på 1500 kronor. Lag som drar sig under turneringens gång får betala böter på 3000 kronor.

Försäljning av innebandyutrustning mm
IMASport kommer finnas på plats i Fyrishov och i Celsiusskolan  dem har följande innebandymärken Zone , Unihocs , Oxdoog ,  Jolly , Salming och Fatpipes innebandyutrsutning till bra priser .

Alkoholförbud  Naturligtvis alkohol/drogförbud i sporthallar och logi. Lag som bryter mot detta kommer att skickas hem och kontakt tas omgående med klubbens ordförande.

Spelregler
Svenska Innebandyförbundets regler gäller. Om två eller flera lag hamnar på samma poäng i gruppspelet gäller följande:

1. Inbördesmöte

2. Bästa målskillnad

3. Mest gjorda mål

4. Minst utvisningsminuter

Vid oavgjorda matcher i slutspelet gäller sudden death max 5 min, sedan straffar först 5 st/lag och därefter 1/lag tills avgörande sker.

Laguppställningar och matchprotokoll

I samband med att spelschema publiceras så finns möjligheten att logga in i vårt cupsystem och ange er laguppställning. Denna kommer då att finnas förtryckt på matchprotokollen (dock ingen garanti under slutspelet). Det enda ni behöver göra inför varje match är att stryka de spelare som ej deltar just den matchen samt att ev. korrigera tröjnummer. Detta sker vid sekretariatet i er matcharena senast 30 min innan matchen startar, inför varje match. Matchinformation

2 x 15 min i samtliga klasser, effektiv speltid sista minuten i period 2 för samtliga klasser. Timeout tillåten.

Inför match: Varje lag skall vara på plats senast 30 min innan sin respektive match. Protokoll måste fyllas i inför varje match. Protokollen finns i respektive hall där matcherna spelas.
Vi har inga transportmöjligheter åt er under turneringen.

Resultatservice Resultaten kommer läggas ut på hemsidan , ni kan få dem som sms via er telefon och även att sättas upp resultat på anslagstavla i Fyrishov

Se info till alla våra cuper vi arrangerar varje år runt om i landet och till innebandyskolan med Patrik Åman och VM s bäste spelare Kim Nilsson  på : www.idrottsarrangoren.com